Arhivă : Știri din Brașov Înapoi
Mustăcim pentru sănătate
Brașovenii sunt îndemnați să-și lase mustață și să doneze bani într-o campanie care are ca scop prevenirea cancerului de prostată.
Campania Movember, organizată de asociațiile 24FUN, Beard Brothers Brașov, Skirt Bike Brașov și Hospice Casa Speranței, cu scopul de a-i convinge pe bărbați să meargă la o consultație, la medic, se derulează pe tot parcursul acestei luni.
Colegul nostru, Răzvan Țirea, s-a implicat în campanie, iar timp de o lună va purta mustață și va încerca să strângă bani în beneficiul bolnavilor îngrijiți de Hospice Casa Speranței.
Campania mustăcioșilor a luat naștere în anul 2003, în Australia și s-a răspândit, rapid, în întreaga lume. Proiectul își propune să atragă atenția asupra cancerului de prostată, iar mustața a fost aleasă tocmai ca simbol al masculinității. Și asta în condițiile în care cancerul de prostată îi afectează doar pe bărbați.
Mustața nu mai este un trend, iar faptul că brașovenii își lasă, acum, mustața să crească atrage atenția. Astfel, ei sunt întrebați, frecvent, de ce și-au lăsat mustață, iar răspunsul nu face altceva decât să atragă atenția asupra campaniei și implict a metodelor de prevenire a cancerului de prostată.
Mustăcioșii răspândesc, astfel, ideea că bărbații, mai ales cei trecuți de vârsta de 45 de ani, trebuie să meargă, cel puțin o dată pe an, la un control medical.
În plus, cei implicați în campanie le oferă celor interesați și informații despre factorii care pot influența apariția acestei afecțiuni, respectiv vârsta, istoricul familial, obezitatea, lispa activităților fizice sau fumatul.
În România, cancerul de prostată ucide, anual, peste 2000 de bărbați. Pe lângă acest semnal de alarmă, mustăcioșii implicați în campanie își propun și să strângă fonduri în beneficiul bolnavilor incurabili îngrijiți de Hospice Casa Speranței.