Arhivă : Știri din Brașov Înapoi
De luni, circulă pe străzile Brașovului un autobuz electric și un troleibuz
Mergeți cu autobuzul 36? De luni veți urca și
într-un autobuz electric. Folosiți des autobuzul 2? Tot de luni,
veți merge și cu un troleibuz pe această linie. Vorbim despre doar
două autovehicule RAT ecologice, care au intrat deja în flota RAT
Brașov. Asta pentru cu urmează să mai vină și altele. Practic,
printr-un proiect european, municipalitatea a cumpărat de la o firmă
din Polonia 26 de troleibuze, iar de la o firmă din Cehia – 52 de
autobuze electrice. Și acestea nu sunt toate:
„Mai avem și o procedură de licitație care se derulează astăzi pentru autobuze mici pentru centrul istoric, pe care sperăm să o definitivăm, mai discutăm și cu Ministerul Dezvoltării. Prin acest fel cred că reușim să facem un lucru bun din punct de vedere a ceea ce înseamnă reducerea poluării și problematica de mediu”, a spus George Scripcaru, primarul municipiului Brașov.
Practic,
în prezent, flota RAT Brașov cuprinde 290 de mașini. Zilnic sunt
operate 180. Troleibuzul nou are 18 metri și este articulat.
Autobuzul electric are 12 metri. Ambele vehicule, pe lângă
facilitățile oferite, dispun și de USB-uri pentru încărcarea
telefoanelor, de exemplu. Autobuzele electrice și troleibuzele vor
înlocui treptat autobuzele mai vechi, iar directorul RAT dă
asigurări că vor funcționa fără probleme, chiar și în
perioadele geroase.
„Troleibuzul este gândit să meargă independent față de rețea în anumite porțiuni unde nu există rețea. Are o autonomie minimă garantată de 5 km. Are o capacitate de transport de 137 de pasageri. Autobuzul electric are o capacitate de transport de 102 persoane. Are o capacitate a bateriilor de 264 de kW/ h care înseamnă o autonomie minimă garantată în cele mai proaste condiții de 200 de km”, a spus George Cornea, director RAT Brașov.
Ar
mai fi nevoie și de 15-20 de șoferi, dar reprezentanții RAT Brașov
spun că nu sunt probleme cu personalul acum. Contractul pentru
troleibuze a avut o valoare de 92 milioane lei, cu tot cu TVA, și a
fost depus de Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și
Administrației, în parteneriat cu Municipalitatea. Pentru un prim
lot de autobuze electrice, contractul are o valoare de peste 75
milioane lei, fără TVA, cu bani de la Administrația Fondului
pentru Mediu. Al doilea lot, de 20 de autobuze, intră într-un alt
contract, cu o valoare de peste 72 de milioane lei, bani accesați în
parteneriat cu același minister.