Știri din Brașov Înapoi
BRAȘOV. Trei copii au sunat, în medie, pe zi, la numărul unic 119, pentru a semnala diverse probleme


De la începutul anului, la Brașov, trei copii au sunat, în medie, pe zi, la numărul unic de telefon 119. Principalele probleme semnalate de copii vizează abuzul fizic și emoțional, abuzul sexual, neglijarea sau bullying-ul.
La
acestea se adaugă o serie de sesizări sau solicitări de informații
în legătură cu diferite drepturi ale copiilor.
“De
la începutul anului, la Direcția Generală de Asistență Socială
și Protecția Copilului Brașov au fost înregistrate 81 de apeluri.
Cele mai frecvente
probleme semnalate
țin de situații de neglijare, abuz asupra copiilor, neînțelegeri
între foștii soți asupra programului de vizită al
copiilor, dar și de nevoia de consiliere a unor părinți în
vederea gestionării relației cu copiii”, a explicat purtătorul
de cuvânt al DGASPC Brașov, Lidia Mailat.
Guvernul
a lansat, în 5 ianuarie 2022, numărul unic național 119, destinat
raportării și prevenirii cazurilor de abuz, exploatare, neglijare
și forme de violență asupra copilului.
Numărul
este disponibil în toate rețelele publice de comunicații din
România.
La
fel ca în toată țara, serviciul funcționează la Direcția
Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului.
“Serviciul
119 este destinat semnalării
cazurilor de abuz, exploatare, neglijare și
orice altă
formă
de violență
asupra copilului. Atât adulții,
cât
și
copiii pot apela 119. La
celălalt capăt
al firului răspunde
un specialist care evaluează
cazul. La
nevoie, va trimite o echipă
mobilă
pentru a salva copilul dintr-o situație
de risc sau, în
cazul în
care viața
copilului este pusă în
pericol – accidente, urgențe medicale
- operatorul va transfera apelul la 112”, a
adăugat Lidia Mailat.
Autoritatea
pentru Drepturile Copilului și Adopție monitorizează asigurarea
funcționării efective și prompte a acestui nou serviciu, în
beneficiul copiilor.
Apelurile
realizate la numărul unic 119 sunt gratuite.