Bani pentru angajații Aeroportului Brașov
Conducerea Aeroportului Internațional Brașov Ghimbav justifică suma votată de consilierii județeni pentru angajații regiei.

Articol de Sorin Ţîrcă, 01 August 2025, 15:37
Membru în Consiliul de Administrație al aeroportului, Mihai Pascu spune că aleșii județeni care au comentat alocarea acestei sume au expus greșit situația. Angajații nu au putut benefica de creșteri salariale, însă, în ordonanța de guvern sunt prevăzute și cheltuieli sociale. Aeroportul a făcut economii, iar cei 450.000 de lei vor fi oferiți angajaților în două categorii de alocări.
„O categorie de care va beneficia întreg personalul, cei 82 de angajați, care înseamnă niște tichete valorice acordate în temeiul legii. Și o altă categorie de cheltuieri, care se acordă punctual analizând fiecare caz în parte. Este vorba de cazuri de deces, nașterea unui copil, căsătorie sau de tratamente medicale foarte bine justificate. Acolo unde este cazul”, a declarat Mihai Pascu.
Directorul Aeroportului Internațional Brașov Ghimbav, Constantin Albu, se plânge că angajații aleg alte locuri de munncă din cauza salariilor mici: „Plecarea personalului datorită faptului că nu sunt salarii atractive afectează activitatea de zbor. Trebuie din nou și din nou să o luăm de la început, să selectăm alt personal, să-l școlim și dacă nu rezolvăm problema de la care plecăm, nu se rezolvă situația”.
Liderul sindical spune că salariile mici pun chiar în pericol siguranța traficului.
„Ne pune pe noi în situația să desfășurăm și alte activități extra contractului principal, ca să ne putem completa nevoile sociale pe care le are fiecare familie. De la începutul a anului până în prezent, avem cinci angajați care au plecat pe motive de salarizare și, după cum v-a prezentat și domnul director Pascu, au plecatc la alte firme care plătesc mult mai bine și le recompensează munca”, a punctat președintele Sindicatului Aeroportului Internațional Brașov Ghimbav, Constantin Croitoru.
Salariul mediu net al celor 82 de angajați este de 5.006 lei, mai mic decât al colegilor lor de la celelalte aeroporturi din România. Salariile nu au putut fi mărite, deoarece ordonanța „trenuleț” prevedea că măriri salariale se pot face doar la societățile care nu înregistrează pierderi. Deschis la jumătatea anului 2023, aeroportul a înregistrat pierderi în primul an, astfel că salariile au rămas înghețate, deși în al doilea an, 2024, au fost recuperate pierderile din anul precedent și activitatea s-a închis pe zero, adică fără pierderi.
Citește și: Au intrat în vigoare primele măsuri pentru reducerea deficitului bugetar