Campanie pentru familie, dincolo de granițe
Campania Salvați Copiii evidențiază impactul emoțional al plecării părinților asupra copiilor și nevoia urgentă de sprijin pentru cei rămași acasă.

Articol de Camelia Vlad, 17 Iulie 2025, 16:10
Salvați Copiii lansează astăzi campania „Sună-i zilnic! Conexiune dincolo de granițe”, o amplă acțiune prin care organizația atrage atenția asupra dezechilibrelor provocate de plecarea părinților la muncă în străinătate.
Totodată, solicită alocarea de fonduri pentru susținerea serviciilor de sprijin dedicate copiilor rămași acasă.
Mesajul central al campaniei, „Sună-i zilnic! Un simplu apel video le amintește copiilor că sunt iubiți”, este transmis prin spoturi video emoționante, povești reale distribuite pe rețelele sociale și platforma dedicată www.copiisinguriacasa.ro.
Pe site pot fi găsite și sfaturi practice.
Peste jumătate dintre copiii rămași în țară după plecarea părinților la muncă în străinătate preiau roluri de adult, iar pentru mai mult de jumătate, separarea familială durează de peste patru ani, arată o anchetă recentă realizată de Salvați Copiii România în rândul beneficiarilor programelor sale.
Mai mult, doar 1 din cei 3 copii cu părinți plecați la muncă, își va vedea părinții vara aceasta în România.
Sondajul, realizat în 2025, evidențiază impactul emoțional semnificativ și riscurile de vulnerabilizare asociate fenomenului migrației economice.