Discuții la CJ Brașov pe tema autostrăzii Brașov – Bacău
Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) este cea care implementează contractul de servicii privind finalizarea Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada Braşov – Bacău.
Articol de Adina Chirvasă, 29 Octombrie 2025, 15:05
Corelarea Brașovului cu viitoarea autostradă Brașov – Bacău – și în mod special rezolvarea ieșirii din Brașov pe DN13 au fost temele ședinței ce a avut loc astăzi, la Consiliul Județean. Au participat cu reprezentanții celor 7 localități ce vor fi traversate de autostradă, proiectanții și cei ai Consiliului Județean.
„Pe mine, ca primar de la Brașov, m-a interesat foarte mult cum se interconectează DN13 cu această posibilă autostradă, având în vedere că noi lucrăm la o documentație de lărgire a tronsonului de la ieșire din Brașov, DN13 spre intersecția Bod – Hălchiu spre Rupea, în așa fel încât să ne cuplăm cu cei care elaborează documentația pentru această autostradă Brașov - Bacău, cu tronsonul care tranzitează județul Brașov. Noi vrem să lărgim, așa cum am spus, la patru benzi de circulație, să reconfigurăm această ieșire din Brașov. Ceea ce avem astăzi este subdimensionat, vedem cu toții blocajul care există din trafic. În momentul de față elaborăm documentația cu proiectanții și e foarte important să ne cuplăm cu acești proiectanți ai Ministerului Transportului”, a spus primarul municipiului Brașov, George Scripcaru.
Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) este cea care implementează contractul de servicii privind finalizarea Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada Braşov – Bacău.
În 13 octombrie Consiliul Judeţean Braşov a primit documentația pentru eliberarea Certificatului de Urbanism, pentru care este necesar avizul pozitiv al primarilor localităţilor pe teritoriul cărora a fost configurat traseul autostrăzii.
Kilometrul zero al autostrăzii A13 este la intersecţia cu A3. Traseul străbate localităţile Codlea, Bod, Sânpetru, Hărman, Prejmer, până la graniţa cu judeţul Covasna, pe o lungime de 37 km. Pe traseu sunt prevăzute noduri rutiere la joncţiunea cu drumurile naţionale şi judeţene, traversări ale căii ferate şi un tunel în zona de protecţie a Rezervaţiei Dealul Lempeş.












