Două firme, interesate să realizeze studiul de fezabilitate pentru trenul metropolitan
Două firme sunt interesate să realizeze studiul de fezabilitate necesar proiectului de tren metropolitan.

Articol de Adina Chirvasă, 15 Iulie 2025, 13:40
Procedura de achiziție a fost lansată de Asociația de Transport Brașov și vizează introducerea trenului metropolitan pe trei magistrale (Stupini – gară, Codlea – Sf. Gheorghe și Zărnești – Dârste), amenajarea de stații și achiziția de material rulant (garnituri de tren).
Ulterior, municipalitatea brașoveană vrea să depună proiectul pentru a accesa bani europeni, dată fiind valoarea foarte mare a acestuia.
„Am făcut un pas important pentru introducerea trenului metropolitan. După ce am preluat mandatul, am constatat că la nivelul Agenției Metropolitane s-au cheltuit mulți bani pentru un așa-zis studiu privind trenul metropolitan, document cu care n-am avut ce face, pentru că, de fapt, el nu exista! Dar s-au cheltuit mulți bani fără să producă nimic! A trebuit să reluăm toată această procedură. Am parcurs o etapă după ce am analizat, împreună cu Consiliul Județean și cu CFR Brașov, documentația necesară privind realizarea studiului de fezabilitate al trenului metropolitan care face legătura dinspre Predeal - Sfântu Gheorghe până la Codlea – Zărnești, cu alte localități din zona metropolitană. Am lansat procedura de achiziție, iar acum începem evaluarea celor două oferte. Este un proiect care contribuie la accesibilitatea și mobilitatea din zona metropolitană în Brașov și în sens invers. Este un proiect de o valoare foarte mare, 230 de milioane de euro, care poate fi accesat ca și finanțare de la Uniunea Europeană. Sunt două asemenea proiecte în România. Unul dintre ele este la Brașov și, dacă reușim să ne mișcăm și aici repede și să recuperăm timpul pierdut de patru ani de zile, vom face un lucru foarte important pentru Brașov, pentru zona metropolitană”, a declarat primarul municipiului Brașov, George Scripcaru.
Fostul edil al orașului, Allen Coliban, nu a putut fi contactat pentru a oferi un punct de vedere legat de activitatea Asociației Metropolitane, care a fost plătită pentru a realiza documentațiile proiectului.
Prin acest proiect se propune introducerea unui transport feroviar în zona metropolitană și cea din vecinătatea acestei zone, pe trei trasee feroviare, cu următoarele stații (Puncte de oprire - PO):
1. TM1 Halta Stupini – PO N. Labiș (propus) - PO Tractorul (propus, Nod intermodal conectat la mai multe linii de tren metropolitan) - Gara Brașov;
2. TM2 Codlea - PO Parc Industrial Ghimbav (propus) - PO Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav (propus) - Ghimbav – PO VGP - Gara Bartolomeu - PO Tractorul (propus) - PO Triaj (propus) - Hărman (posibil PO nou) - PO Parc Industrial Prejmer (propus) - Ilieni - Prejmer - Chichiș - Ozun - Gara Sfântu Gheorghe;
3. TM3 Gara Zărnești - General Traian Moșoiu - Halta Tohanu Vechi - Halta Romacril (Râșnov hc) - Gara Râșnov - Gara Cristian - PO Cristian Centru (propus) - PO Ina Schaeffler (propus) - PO Brașovia (propus) - Gara Bartolomeu - PO Tractorul (propus) - Gara Brașov - PO Zizin (propus) - PO Micșunica (propus) - Gara Dârste.
Citește și: Piața imobiliară, bulversată de măsurile de austeritate anunțate de Guvernul Bolojan