Garda Forestieră Brașov, în căutarea unui șef integru
Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor anunță lansarea procedurii de selecție pentru ocuparea a cinci poziții de funcționar public care va exercita temporar funcția publică de conducere vacantă de inspector șef al Gărzilor Forestiere teritoriale din Brașov, București, Focșani, Oradea și Timișoara.

Articol de Camelia Vlad, 28 August 2025, 12:36
În 1 septembrie, cele 5 mandate pentru inspectorii șefi ai gărzilor forestiere menționate expiră.
Ministrul de resort Diana Buzoianu a precizat că, în următoarele 7 zile, sunt așteptați să se înscrie toți experții de bună credință care vor să ocupe această funcție în gărzile forestiere teritoriale menționate. Se caută „oameni integri, care vor să aducă eficiență în instituțiile publice, astfel încât infracțiunile de mediu din pădurile României să nu rămână nesancționate”.
Selecția acestora va fi făcută transparent, a precizat oficialul de la Mediu, cu analiză de dosare, interviuri înregistrate și publicate pe site-ul Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor. Urmează, apoi lansarea concursurilor pentru a se ocupa cu mandat deplin aceste posturi care au stat în interimate mulți ani de zile.
Printre condițiile specifice cerute de legislația în vigoare pentru ocuparea postului se numără: să fie funcţionar public; să aibă studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniul silvicultură; să fie absolvent cu diplomă al studiilor universitare de master în domeniul administrației publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice sau cu diplomă echivalentă conform prevederilor art. 57 alin. (2) din Legea învățământului superior nr. 199/2023; minimum 7 ani vechime în specialitatea studiilor nu are sancțiuni disciplinare neradiate în condițiile legii.
Depunerea documentelor se va face în perioada 27 august - 4 septembrie, ora 16:30, urmând ca analiza dosarelor pentru îndeplinirea condițiilor obiective să aibă loc între 5 și 8 septembrie 2025.
Etapele selecției includ o probă suplimentară de competențe în domeniul tehnologiei informației, dar și un interviu care va fi înregistrat video și audio, iar ulterior va fi postat pe site-ul MMAP.
Toate informațiile necesare, inclusiv documentele și formularele de înscriere, sunt disponibile pe site-ul MMAP, la următorul link: https://mmediu.ro/despre-noi/cariera/ministerul-mediului-apelor-si-padurilor-deschide-procedura-pentru-desemnarea-functionarului-public-care-va-exercita-cu-caracter-temporar-functia-publica-de-conducere-vacanta-de-inspector-sef-al-garzi/.