Lucrările la cel mai mare garaj pentru autobuze electrice din România au fost finalizate
Garajul reprezintă doar prima etapă din modernizarea garajelor gestionate de operatorul de transport RATBV.
Articol de Adina Chirvasă, 03 Decembrie 2025, 13:34
Lucrările la cel mai mare garaj pentru autobuze electrice din România au fost finalizate. Investiția include un spațiu închis pentru gararea a 157 de autobuze și clădirile necesare pentru asigurarea mentenanței parcului auto.
Garajul reprezintă doar prima etapă din modernizarea garajelor gestionate de operatorul de transport RATBV. Următoarele investiții luate în calcul de municipalitate vizează modernizarea garajelor de la Rulmentul și de pe Șoseaua Cristianului.
"Am venit să recepționăm garajul, infrastructura de garaj, investiția pe care Primăria a făcut-o pentru autobuzele electrice și hibrid care sunt în flota RATBV. Așa trebuie să arate o infrastructură de garaj, pentru că dacă ne uităm la Rulmentul sau dincolo, nu cred că trebuie să mai rămână așa. Și acolo trebuie să facem lucrurile la fel ca și aici", a spus primarul municipiului Brașov, George Scripcaru.
În perioada următoare se va semna și procesul verbal de recepție.

Pe lângă garajul pentru 157 de autobuze, complexul cuprinde stațiile de încărcare aferente și alte 6 clădiri pentru asigurarea mentenanței parcului auto.
Pentru a reduce consumul de energie, clădirea garajului este acoperită cu panouri fotovoltaice, a explicat managerul de proiect, Gabriel Năstase:
"Clădirea garaj, o suprafață de 25.000 m² cu 157 de locuri de parcare, clădirea dotată cu instalațiile electrice necesare stațiilor de încărcare și, bineînțeles, instalații de încălzire, tocmai pentru a asigura un climat pe timp de iarnă pentru pornirea autobuzelor. Stațiile de carburanți vor fi dotate cu cititor de carduri. Următorul pas e stația de spălare, o stație automată de spălare cu două portale. Sub stația de spălare există un rezervor de apă pluvială, două vestiare, pentru femei și bărbați, la etaj, o sală de mese plus o sală de instruire. La parter sunt atelierele, atelierul de tâmplărie electric-mecanic. Aici sunt elevatoarele pentru autobuze, canalele de exploatare pentru diverse lucrări de reparații".

Complexul cuprinde și o stație de vopsitorie, de unde un autobuz iese complet vopsit și uscat în 30 de minute.
Valoarea totală a lucrărilor a fost de peste 132 de milioane, dar întregul proiect s-a ridicat la peste 200 de milioane de lei. O parte dintre fonduri au venit pe programe europene, dar au fost resemnate, dat fiind că în prima et












