OMD Brașov, proiect pentru dezvoltare turistică civilizată a orașului
OMD Brașov va coordona dezvoltarea turistică a zonei și va crea mecanismele necesare de cooperare între administrație, mediul privat și comunitate.
Articol de Camelia Vlad, 16 Decembrie 2025, 14:50
Municipiul Brașov are, începând cu această lună, Organizație de Management al Destinației (OMS), structura care aduce împreună administrația publică locală și organizațiile patronale din domeniul HoReCa.
Scopul proiectului este de a dezvolta unitar și sustenabil oferta turistică a orașului nostru și a Poienii Brașov.
Unul dintre obiectivele OMD-ului va fi acela de a identifica politicile publice necesare unei interacțiuni optime între fenomenul turistic și viața comunității brașovene, spune viceprimarul Dan Ghiță:
„Primăria Municipiului Brașov își dorește foarte tare ca această organizație să funcționeze în parametri foarte buni, în așa fel încât această destinație pe care o avem, municipiul Brașov și zona care înconjoară municipiul Brașov, să fie vizitată de turiști, dar acest lucru să se întâmple în anumite condiții, pentru că eu zic că este momentul să schimbăm un pic paradigma, să vedem unde am greșit până acum și ce putem schimba din punct de vedere turistic. Trebuie să ajungem în momentul în care să putem spune că turismul nu este deranjant pentru locuitorii municipiului Brașov, iar turiștii să interacționeze cu locuitorii municipiului Brașov, fără să existe vreun conflict. Și când mă gândesc la conflict, nu mă gândesc la un conflict direct, ci la partea asta de trafic, de restaurante, de locuri în care merg atât turiștii, cât și locuitorii municipiului nostru”.

OMD Brașov va coordona dezvoltarea turistică a zonei, va gestiona promovarea destinației, va elabora și implementa strategiile turistice locale, va crea mecanismele necesare de cooperare între administrație, mediul privat și comunitate și, nu în ultimul rând, va reprezenta destinația în relația cu organisme naționale și internaționale.
„Vom începe cu o serie de studii prin care să aflăm care sunt așteptările brașovenilor, să vedem ce vor turiștii, să vedem ce își dorește și municipalitatea, după care luăm toate aceste lucruri și le vom integra - bineînțeles, cu aportul unor specialiști pe această zonă. Apoi, trebuie să ținem cont că Brașovul este în primul rând al brașovenilor și trebuie să plecăm de la această ecuație. Turiștii trebuie să beneficieze de cele mai bune condiții aici, trebuie să aibă parte de ospitalitatea brașoveană, dar, totodată, trebuie să reușim să ajungem la un numitor comun în ceea ce înseamnă dezvoltarea sustenabilă și durabilă a acestui oraș versus fluxul de turiști pe care o să-l primim cu mare drag și cu mare responsabilitate, dar și cu anumite reguli pe care eu consider că municipalitatea și toți cei care sunt în Brașov trebuie să le adopte în spiritul unui turism din ce în ce mai civilizat și mai frumos pentru acest oraș”, a spus președintele OMD Brașov, Dorian Lungu.
Potrivit reprezentantului OMD Brașov, în zilele următoare organizația își va începe efectiv activitatea, având în vedere că obiectivele pentru anul următor sunt ambițioase. Unul dintre acestea este ca, până la sfârșitul lui 2026, să realizeze o strategie de dezvoltare turistică a municipiului Brașov și a Poienii Brașov, ceea ce Brașovul nu a avut până acum.
Dorian Lungu a subliniat importanța acestui demers având în vedere că Brașovul are posibilitatea diversificării portofoliului de categorii turistice pe care le oferă, de la turismul de leisure (de recreere și agrement) la turismul medical, economic, de evenimente sau de sport, deoarece Brașovul are această capacitate.
Președintele OMD Brașovîși propune să covoace, până la sfârșitul acestui an, cele două organisme decizionale, Adunarea Generală și Consiliul de administrație, pentru ca, din ianuarie 2026, OMD-ul să funcționeze efectiv.












