Podul de pe drumul CET-ului, demolat
Demolarea podului de pe drumul CET-ului este în plină desfășurare.

Articol de Adina Chirvasă, 12 Iunie 2025, 16:38
Metoda aleasă pentru îndepărtarea structurii de beton este una modernă, prin apă, despre care ne dă mai multe detalii managerul de proiect Mihai Rozorea: „Hidrodemolarea este singura metodă de demolare care nu induce vibrații structurii de beton. Se face demolarea cu apă la înaltă presiune, peste 2.700 de bari, iar efectiv când se termină zona respectivă, betonul este pulverizat. Este și o metodă prietenoasă cu mediul, nu este praf, sunt doar vapori de apă și este o metodă modernă, care se folosește mai ales în structurile de beton de genul podurilor sau structurilor mai sensibile”.
Demolarea podului ar trebui încheiată în 20 august. În acest moment se realizează un pod provizoriu peste Timișul Sec pentru a permite accesul macaralelor.
„Grinzile, după ce se vor demonolitiza, se vor ridica de pe structură, grindă cu grindă, cu ajutorul unor macarale de mare tonaj. Toată structura de beton, toată suprastructura, se va elibera, vor fi ridicate toate grinzile. Sunt 5 deschideri cu câte 9 grinzi de un anumit tip și 2 deschiderii cu 8 grinzi de alt tip, mai lungi și mai grele, care sunt în zona CFR, unde lucrările sunt mai complexe. Acolo o să solicităm și o să sperăm să primim și asistența celor de la CFR, pentru că e vorba de patru linii electrificate, lucrările sunt un pic mai complicate. În rest, după ce am reușit să eliberăm suprastructura, putem să spunem că o să fie o demolare simplă a restului structurii de beton. Dar, asta este o etapă foarte importantă și destul de anevoioasă a lucrărilor”, a adăugat Mihai Rozorea.
Municipalitatea a preluat acest pod de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Din cauza stării precare, în luna martie, Comitetul local pentru situații de urgență CLSU a aprobat alocarea de urgență a fondurilor necesare pentru repunerea în circulație a Podului.
„De ani de zile a fost într-o situație neclară între Primărie, Ministerul Transporturilor, CNIR. Din păcate, în loc să rezolvi problema, am ajuns ca după, iată, șapte ani de zile să ne apucăm noi să facem acest lucru, pentru că am preluat acest tronson de stradă în administrarea municipiului Brașov. Este inclus pe situații de urgență, pentru că este un pericol public, pentru că acest pasaj este într-o stare degradată foarte accentuată. Am decis să-l dezafectăm, după aceea să construim un pasaj nou, modern, cu toate elementele de infrastructură care să fie împachetate. Întreg tronsonul de stradă va fi reabilitat din toate punctele de vedere”, a punctat primarul municipiului Brașov, George Scripcaru.
Firma care execută demolarea trebuie să pregătească până în august și documentațiile tehnice necesare. Pentru demararea lucrărilor a fost eliberată autorizație de construire în regim de urgență.
Valoarea contractului este de peste 4,8 milioane lei, fără TVA.
Citește și: Bilete RAT vor avea o valabilitate de 90 de minute