Sedii de firmă la Poșta Română
Un nou serviciu oferit de Poșta Română vine în întâmpinarea celor care doresc să-și înființeze o firmă.

Articol de Sorin Ţîrcă, 04 August 2025, 12:14
Primul pas în acest demers este existența unui sediu social, iar Compania Națională Poșta Română tocmai aceasta oferă: o căsuță poștală care să fie sediul social al viitoarei firme.
Directorul regional Brașov al Companiei Poșta Română, Bogdan Năstase:
Începând de astăzi, oricine vine la Poșta Română poate beneficia de acest serviciu. Fie în oficiu, fizic, fie online prin intermediul platformei Poștei Române. Plata se face ori fizic, la ghișeul Poștei Române, ori prin intermediul platformei euplătesc.ro, începând de la 1200 de lei pe an. Găzduim aici sediu social. În această sumă este inclusă odată partea de contract. Contractul cu care orice antreprenor se poate duce după aceea la Registrul Comerțului, să-și înființeze societatea comercială. Apoi, dacă aleg pentru o perioadă mai lungă de timp, de 2 ani, de 3 ani, de 4 ani de zile, beneficiază de niște discount-uri începând cu 5, 7 și 10%.
Reprezentanții Camerei de Comerț și Industrie Brașov apreciază că această ofertă este una foarte importantă pentru mediul de afaceri.
Președintele Camerei de Comerț și Industrie Brașov, Silviu Costea:
La Camera de Comerț noi înființăm firme și deseori suntem întrebați dacă avem un astfel de serviciu. Din păcate nu l-am putut oferi. Avem un nou partener în dezvoltarea mediului de afacere, acesta este Poșta Română de astăzi și credem că acest serviciu va fi foarte căutat de firmele aflate la început de drum, până în momentul în care își dezvoltă afacerea, întrucât au nevoie de un sediu. Fără foarte multe, să spun așa, acceptări de la vecini, suprafețe de teren dezmembrate sau de apartament. Adică erau niște dificultăți atunci când îți făceai sediul social într-un loc.
Mediul de afaceri salută inițiativa Poștei Române, una care există și în alte țări din Europa de Vest. Președintele Pro Afaceri România, Sorin Peligrad:
În mod evident este foarte important ca o afacere să pornească de la punctul zero. Punctul zero al unei afaceri este exact acest sediu social. De acolo pornesc celelalte documente care trebuie să fie făcute la Registrul Comerțului și așa mai departe. Faptul că se dorește să crească mediul de afaceri, e nevoie ca acesta să nu fie gâtuit cumva. Mi se pare o soluție foarte bună, ca, de exemplu cum se petrece și în alte țări din vestul Europei și nu numai, să se poată obține o astfel de adresă, un sediu social, de unde să înceapă o afacere.
Chiar în aceste zile, Direcția Antifraudă din cadrul ANAF a trimit un comunicat în care anunța că va face controale la firmele al căror sediu social este la adrese care nu corespund unei activități economice. De asemenea, există și situații în care la o adresă sunt înregistrate chiar și 1.500 de sedii sociale, iar firmele sunt extrem de greu de verificat.
CITEȘTE ȘI: Protestele sindicaliștilor din educație continuă