România turistică, prea puțin promovată
România a alocat în ultimul an doar 1,5 milioane de euro pentru promovare turistică, în vreme ce Bulgaria investește 30 milioane euro iar Turcia are strategii pe 10 ani, pentru care alocă 200 milioane de dolari.

Articol de Adina Milea, 06 Septembrie 2025, 10:09
România a alocat în ultimul an doar 1,5 milioane de euro pentru promovare turistică, în vreme ce Bulgaria investește 30 milioane euro iar Turcia are strategii pe 10 ani, pentru care alocă 200 milioane de dolari.
Este un semnal de alarmă venit din partea operatorilor turistici, care spun că lipsa de promovare se vede în numărul mic de turiști străini sosiți pe litoralul românesc, deși potențial ar fi, mai ales în privința turismului balnear.
Litoralul românesc dispune de centre de excelență în turismul balnear la Eforie, Techirghiol și Mangalia, apreciate în întreaga lume dar puțin promovate, spune Nicu Rădulescu, președintele Patronatului Turismului Balnear din România:
''S-au făcut, într-adevăr, investiții, însă lipsește o promovare coerentă la nivel național. Participarea punctuală la târgurile internaționale nu este suficientă pentru a acoperi acest deficit. La nivel european, România este apreciată pentru varietatea resurselor balneare naturale și pentru cercetarea de specialitate din domeniu. Există un potențial uriaș și pentru dezvoltarea turismului balnear de pe litoral, dar pentru ca acesta să devină realitate, e nevoie de o colaborare mai strânsă între asociațiile de profil și autorități.''
Sursa: Radio România Constanța