Conducere nouă la Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav

Articol de Camelia Vlad, 17 Octombrie 2025, 13:25
Concursul pentru postul de director general al Aeroportului Internațional Brașov-Ghimbav a fost câștigat de Daniel Micu, actualul președinte al Consiliului de Administrație al obiectivului aeroportuar.
El își va prelua mandatul începând cu 3 noiembrie.
Daniel Micu are 46 de ani și este expert siguranță și investigații în Direcția de Siguranță și Calitate de la Administrația Română a Serviciilor de Trafic Aerian ROMATSA, poziție la care va fi nevoit să renunțe.
Printre planurile de dezvoltare ale aeroportului din Brașov se numără extinderea platformei parcare aeronave și regândirea fluxurilor de pasageri, spune Daniel Micu:
Având în vedere că pas cu pas sau cu fiecare lună traficul la Brașov crește, vom avea de luna asta încă două destinații Memmingen și Milano. Vom aveа din sezonul de iarnă mai multe frecvențe spre Budapesta și Dortmund. Din aprilie, Londra va fi zilnic. Suntem în discuții cu anumite companii aeriene pentru a face bază la Brașov. Așa că, așa cum este și sloganul, ușor, ușor, Brașovul prinde aripi. Eu zic că în câțiva ani de zile Brașovul va fi în primele cinci aeroporturi din România.
O componentă importantă în dezvoltarea aeroportului este și transportul de mărfuri, precizează Daniel Micu:
Dacă la traficul de pasageri, Brașovul este în primele 10, la cargo este în primele 5, să știți. Trebuie să fim conștienți că Brașovul este în centru țării și în jurul aeroportului se poate dezvolta un sistem de transport intermodal. Știu că este în discuție acel tren metropolitan, care va ajunge la aeroport și atunci vom avea trei din cele patru sisteme de transport în jurul aeroportului: aerian, rutier și feroviar.
Până în 2027, cheltuielile aeroportul vor fi asigurate din venituri proprii, adaugă Daniel Micu:
Suntem obligați ca până în ianuarie 2027 să asigurăm cheltuielile de operare din venituri proprii, pentru că există o directivă de la Comisia Europeană care interzice, începând cu ianuarie 2027, să mai primești subvenții de la Autoritatea Tutelară, în speță Consiliului Județean pentru cheltuieli de operare. Putea fi ajutat doar cu partea de investiții. Așa că eu zic că este o provocare pentru mare parte din aeroporturile din România să asigure venituri proprii până în ianuarie 2027.
Sunt discuții avansate cu o companie aeriană pentru a-și stabili baza la Ghimbav, ceea ce ar duce la operarea a cel puțin 6 noi rute, a menționat noul director general al aeroportului.
Aflați mai multe dintr-un amplu interviu care va fi difuzat în acest weekend la emisiunea Călător pe unde și oriunde, de la ora 15.00.
CITEȘTE ȘI: AIBG, în așteptarea de fonduri europene pentru realizarea unui parc fotovoltaic