RAR, campanii de rechemări pentru mai multe mărci auto
Registrul Auto Român (RAR) recomandă posesorilor de autovehicule să acceseze în cel mai scurt timp platformele de informare ale producătorilor auto sau să se prezinte în rețeaua autorizată de service-uri a producătorilor.

Articol de Camelia Vlad, 01 Iulie 2025, 12:21
RAR atrage atenția că în momentul de față se derulează o serie de campanii de rechemări pentru mai multe mărci auto, construite între 1998 și 2019.
„Registrul Auto Român recomandă posesorilor de autovehicule să trateze cu celeritate aceste notificări, deoarece vizează probleme tehnice și cu impact major asupra sistemelor de siguranță activă și pasivă. Pentru a veni în sprijinul clienților săi, Registrul Auto Român are în vedere ca, într-un termen scurt, să includă în certificatul RAR Autopass atenționările privind campaniile de rechemare în service, dar și crearea unei platforme interactive care să faciliteze accesul publicului privind campaniile de rechemare. Astfel, vom putea atenționa clienții care se prezintă la RAR sau în stațiile ITP pentru diverse activități despre aceste campanii”, a menționat purtătorul de cuvânt al RAR, Roxana Dima.
Studiile au identificat un risc legat de combinarea unui climat cald și umed cu îmbătrânirea vehiculului, care ar putea determina degradarea anumitor componente chimice prezente în declanșarea airbagului. În cazul unui impact, airbagurile defecte se pot sparge atunci când sunt declanșate și pot proiecta fragmente metalice în habitaclu care ar putea provoca răni grave sau chiar deces, exemplifică RAR într-un comunicat de presă.
Campaniile de campanii de rechemări vizează următoarele mărci auto, construite între 1998 și 2019: Audi, BMW, Cadillac, Chevrolet, Chrysler, Citroën, Cupra, Dodge, DS, Ferrari, Ford, Honda, Jeep, Land Rover, Lexus, Mazda, Mercedes, Mitsubishi, Nissan, Opel, Seat, Skoda, Subaru, Suzuki, Toyota, Volkswagen.
RAR precizează că posesorii de autovehicule trebuie să trateze cu celeritate aceste notificări deoarece vizează probleme tehnice și cu impact major asupra sistemelor de siguranță activă și siguranță pasivă.
Potrivit datelor furnizate de producători, impactul asupra parcului auto din România în privința autovehiculelor ale căror probleme tehnice trebuie remediate este de aproape 14.000 de mașini (siguranță activă) și peste 85.000 (siguranță pasivă). RAR menționează că este vorba doar de mașini raportate ca vândute în România prin rețeaua producătorilor, nu și de cele achiziționate din piața comunitară, acestea urmând a fi identificate ulterior, fie de producători, fie de reprezentanții producătorilor din țara noastră.
Citește și: Lucrări pe Varianta Brașov