Din 12 noiembrie, Ryanair elimină biletele de hârtie
Compania aeriană plănuise să elimine ghişeele de check-in în luna mai, dar a amânat schimbarea până în noiembrie, o perioadă cu trafic mai redus.

Articol de Anna-Martina Piukovici, 26 Septembrie 2025, 15:03
Începând din 12 noiembrie, cărţile de îmbarcare Ryanair vor fi exclusiv digitale şi emise în aplicaţia sa mobilă, anunță cel mai mare transportator low-cost din Europa.
Prin urmare, peste 200 de milioane de persoane pe an vor fi obligate să descarce aplicaţia, să se înregistreze şi să finalizeze toate procedurile necesare înainte de a urca la bord, relatează Rador, citând Corriere della Sera.
Compania aeriană plănuise să elimine ghişeele de check-in în luna mai, dar începutul perioadei de vârf a călătoriilor aeriene şi riscul de haos la plecări au determinat conducerea să amâne schimbarea până în noiembrie, o perioadă cu trafic mai redus.
„Odată cu trecerea la cărţi de îmbarcare 100% digitale, începând cu 12 noiembrie, pasagerii nu vor mai putea descărca şi imprima cartea de îmbarcare pe hârtie, ci vor trebui să o utilizeze pe cea digitală generată în aplicaţia myRyanair în timpul check-in-ului pentru a se îmbarca în zborul Ryanair”, a declarat compania aeriană low-cost într-un comunicat.
În aeropoturi, ar trebui să rămână doar punctele de livrare a bagajelor de cală.
Nu este clar cum intenţionează compania aeriană low-cost să abordeze problema pasagerilor care, dintr-un motiv sau altul – persoane în vârstă, călători pentru prima dată sau persoane cu dizabilităţi fizice – nu se pot înregistra prin intermediul aplicaţiei (sau pe site-ul de internet).
Compania aeriană susţine că utilizarea aplicaţiei Ryanair îi ajută, de asemenea, pe pasageri să fie mai la curent cu călătoria lor, primind informaţii în timp real despre „îmbarcare, porţi şi întârzieri”, precum şi „notificări live de la Centrul operativ în caz de perturbări”.
„Aproape 80% dintre cei 206 milioane de pasageri ai Ryanair folosesc deja cărţi de îmbarcare digitale”, estimează compania aeriană.
Trecerea la 100% digital, începând cu 12 noiembrie, urmează exemplul altor sectoare legate de bilete (cum ar fi festivaluri, concerte şi evenimente sportive), care au trecut deja cu succes la ticketing exclusiv digital. În urmă cu un an, cifra era de 60%.
Angajaţii din aeroporturi subliniază că, „forţând” călătorii să se bazeze exclusiv pe aplicaţia companiei aeriene pentru toate serviciile, Ryanair va putea avea mai mari şanse să vândă produsele extra, cum ar fi selectarea locurilor, gustările şi băuturile.
Având posibilitatea de a imprima cărţile de îmbarcare, niciun pasager nu va utiliza ulterior aplicaţia şi, prin urmare, compania aeriană low-cost nu poate propune serviciile suplimentare.
Aplicaţia reduce, de asemenea, costurile de „handling”, care sunt servicii la sol furnizate de companii terţe.