Întâlnire a premierului Ilie Bolojan cu reprezentanţii federaţiilor sindicale din învăţământ
Premierul Ilie Bolojan a susținut că majorarea normei didactice cu două ore plasează România în media europeană.

Articol de Adina Milea, 11 August 2025, 20:02
Măsurile luate de Guvern sunt fundamentate pe posibilităţile pe care le are în prezent bugetul României şi pe realităţile din sistemul educaţiei, a afirmat premierul Ilie Bolojan la întâlnirea cu reprezentanţii federaţiilor sindicale din învăţământ.
Aceştia şi-au exprimat din nou nemulţumirea faţă de creşterea normei didactice de predare cu două ore pe săptămână sau mărirea efectivelor de elevi la clasă.
Reporter: Măsurile propuse de guvern pentru educație sunt absolut cinice, în condițiile în care învățământul național beneficiază doar de 3,3% din PIB, spre deosebire de media europeană, care este de 4,7%, spune președintele FSLI, Simion Hăncescu.
Potrivit acestuia, premierul Ilie Bolojan a ascultat argumentele sindicatelor, însă a fost inflexibil.
În aceste condiții, sindicaliștii din Educație vor relua protestele și vor boicota începerea anului școlar, a spus la rândul său liderul Federației Sindicatelor din Educație, Marian Nistor.
Marian Nistor: Vor continua protestele în fața Ministerului Educației, se vor extinde și în fața Guvernului României, iar pe 8 septembrie, școala nu va începe, sau mai bine spus, începerea anului școlar va avea loc aici, în prezența a zeci de mii de colegi din țară, în fața Guvernului României și în fața Palatului Cotroceni. Mai au șansa ca până pe 8 septembrie, guvernanții noștri să înțeleagă că educația nu poate fi tratată din punct de vedere contabil, pentru că aceasta este realitatea și poate vor lua și exemple din alte state europene, că nu suntem singurul stat care ne confruntăm cu o criză, dar în niciun caz n-au lovit în două sisteme mai mult decât esențiale: educația și sănătatea.
Premierul Ilie Bolojan a susținut că majorarea normei didactice cu două ore plasează România în media europeană și că este de acord, totuși, cu simplificarea unor aspecte în sistemul de învățământ, astfel încât profesorii să se poată dedica actului educațional.
El a cerut, totodată, Ministerului Educației, analize privind măsurile propuse și, de asemenea, soluții punctuale acolo unde este nevoie.
Sursă: Radio România Actualități
CITEȘTE ȘI: Infrastructura guvernamentală a Republicii Moldova, ținta unui atac cibernetic