Avansează lucrările pe tronsonul feroviar Apața–Cața
Cele 4 TBM-uri ce realizează tuneluri între Racoș, Homorod și Ormeniș au depășit deja pragul de 5.100 de metri forați cumulat.
Articol de Anna-Martina Piukovici, 16 Octombrie 2025, 14:51
Lucrările pe tronsonul de cale ferată Apața–Cața, parte a proiectului Brașov–Sighișoara, continuă într-un ritm alert.
Cele 4 TBM-uri (Tunnel Boring Machines) ce realizează tuneluri între Racoș, Homorod și Ormeniș au depășit deja pragul de 5.100 de metri forați cumulat.
Miercuri, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Ciprian Constantin Șerban, împreună cu directorul general al CFR SA, Ion Simu-Alexandru, au vizitat șantierul din zona Homorod pentru a evalua stadiul lucrărilor.
Oficialii au analizat activitatea echipamentelor de foraj, ministrul Transporturilor subliniind importanța strategică a acestui tronson, care va permite finalizarea unuia dintre cele mai dificile segmente de infrastructură feroviară din țară.
Reamintim că între Racoș și Homorod se realizează două tuneluri gemene, cu o lungime de 5,1 kilometri fiecare, iar între Racoș și Ormeniș, alte două tuneluri gemene de 6,9 kilometri.
Lucrările sunt realizate cu ajutorul TBM-urilor Alexandra, Konstantina, Eleni și Varvara, cel mai avansat echipament fiind Eleni, cu peste 2.500 de metri executați, a transmis constructorul.
Cu o viteză medie de aproximativ 10 metri pe zi, finalizarea celor patru tuneluri este estimată pentru decembrie 2026.
Subsecțiunea 2 Apața-Cața face parte din proiectul de reabilitare a liniei de cale ferată Brașov-Simeria.
Proiectul este cofinanțat de Uniunea Europeană.