Ascultă Radio România Brașov FM Live

Oscar, șarpele hoinar, a redus amprenta de carbon la Brașov cu peste 600 kg, în două săptămâni

În doar 2 săptămâni, 18 orașe au reușit să reducă, prin campania "Oscar, șarpele hoinar", 1.3 tone emisii CO2.

Oscar, șarpele hoinar, a redus amprenta de carbon la Brașov cu peste 600 kg, în două săptămâni
Sursa foto: ABMEE

17 Noiembrie 2021, 13:20

În doar 2 săptămâni, 18 orașe au reușit să reducă, prin campania „Oscar, șarpele hoinar”, 1.3 tone emisii CO2, cantitate care ar putea fi absorbită de 65 copaci într-un an întreg, anunță organizatorii.


Printre orașele participante, Brașovul, reprezentat de 5 școli și peste 1.200 elevi la această ediție. Prin intermediul Agenției pentru Managementul Energiei și Protecția Mediului Brașov, coordonatorul local al campaniei, elevii brașoveni au reușit transformarea a peste 4.700 km în deplasări sustenabile și reducerea a peste 600 kg CO2.


Ce înseamnă aceste cifre ne-a spus reprezentantul pe comunicare al Agenției, Leea Mihăilă:


În primul rând, trebuie să ne raportăm la o distanță de 4.700 de km și să ne imaginam că această distanță, în mod normal, fără campania noastră, ar fi presupus că anumiți elevi din școlile participante se deplasează individual, cu mașina, la școala – desigur, mașina condusă de părinte – dar nu grupați mai mulți elevi într-o mașină. Orice altă variantă, care presupune mersul pe jos, pe bicicletă, pe un mijloc de transport ușor poluant sau chiar și grupați mai mulți elevi într-o mașină, presupune o reducere a emisiilor de dioxid de carbon”, a explicat Leea Mihăilă.


Scopul campaniei a pornit de la nevoia de a educa elevii în spiritul unui transport cu emisii scăzute și de a descongestiona zonele adiacente școlilor, blocate de mașinile care aduc sau preiau elevi. Dar bunele obiceiuri trebuie învățate chiar din familie:

“Este nevoie de un efort colectiv relativ mare, astfel încât aerul pe care îl respirăm să fie mai curat. Cel mai simplu ar fi ca - ori de câte ori au posibilitatea și nu sunt presați de timp - să recurgă la mijloacele de transport în comun. Oferă o alternativă cu consum redus atât de combustibil, cât și de generare emisii de dioxid de carbon. Acasă, noi recomandăm echipamente eficiente. Atunci când se face o achiziție de electrocasnice ar trebui căutată eticheta A+++”, a adăugat Leea Mihăilă.

Campania Traffic Snake Game se desfășoară de 8 ani în România, în toată această perioadă ajungând în peste 30 de orașe din țară. A reunit peste 70.000 elevi participanți care au reușit să transforme peste 500.000 km în deplasări sustenabile și au generat o reducere de aproximativ 8 tone emisii CO2.

Campanie de promovare a sănătății reproducerii
Ştiri din Brașov 11 Iulie 2025, 18:42

Campanie de promovare a sănătății reproducerii

Campania urmărește să reducă numărul sarcinilor la adolescente și al bolilor cu transmitere sexuală, prin informare și sprijin.

Campanie de promovare a sănătății reproducerii
La Feldioara începe Festivalul „FilmeDar, Filme-n dar, dar şi poveste”
Ştiri din Brașov 11 Iulie 2025, 18:00

La Feldioara începe Festivalul „FilmeDar, Filme-n dar, dar şi poveste”

Cetatea din Feldioara devine centrul festivalului „FilmeDar, Filme-n dar, dar şi poveste”, eveniment ajuns la a cincea ediție.

La Feldioara începe Festivalul „FilmeDar, Filme-n dar, dar şi poveste”
Nemulțumiri la Garda de Mediu
Ştiri din Brașov 11 Iulie 2025, 17:50

Nemulțumiri la Garda de Mediu

Sindicaliștii din Garda de Mediu cer stoparea imediată a măsurilor de austeritate care vizează reducerea veniturilor...

Nemulțumiri la Garda de Mediu
Prelungirea termenului de înscriere la Vânătorii de Munte
Ştiri din Brașov 11 Iulie 2025, 16:59

Prelungirea termenului de înscriere la Vânătorii de Munte

Termenul pentru depunerea dosarelor de înscriere se prelungește până pe data de 08 septembrie 2025.

Prelungirea termenului de înscriere la Vânătorii de Munte
Păcăliți de falși reprezentanți ai CAS
Ştiri din Brașov 11 Iulie 2025, 16:09

Păcăliți de falși reprezentanți ai CAS

Cetățenii sunt îndemnați să fie prudenți, după ce anumite persoane au folosit identitatea CAS pentru a cere bani.

Păcăliți de falși reprezentanți ai CAS
Salvamont: Intervenții tot mai dese din cauza turiștilor nepregătiți
Ştiri din Brașov 11 Iulie 2025, 15:55

Salvamont: Intervenții tot mai dese din cauza turiștilor nepregătiți

Salvamont Brașov le reamintește turiștilor să nu pornească pe munte fără echipament adecvat, să evite traseele nemarcate.

Salvamont: Intervenții tot mai dese din cauza turiștilor nepregătiți
Șofer cercetat pentru consum de droguri
Ştiri din Brașov 11 Iulie 2025, 15:42

Șofer cercetat pentru consum de droguri

Dosar penal deschis după ce un șofer a fost depistat pozitiv la substanțe psihoactive și în mașina sa au fost găsite...

Șofer cercetat pentru consum de droguri
A fost publicată Ierarhia județeană a absolvenților clasei a VIII-a
Ştiri din Brașov 11 Iulie 2025, 13:54

A fost publicată Ierarhia județeană a absolvenților clasei a VIII-a

A fost publicată Ierarhia județeană a absolvenților clasei a VIII-a, astăzi, pe admitere.edu.ro.

A fost publicată Ierarhia județeană a absolvenților clasei a VIII-a

Ştiri din Muzică

Irina Rimes și Dora Gaitanovici au lansat cântecul rock „Dor”

Irina Rimes și Dora Gaitanovici au lansat cântecul rock „Dor”

Irina Rimes și Dora Gaitanovici au lansat cântecul rock „Dor”
Fantomel și Kate Linn, pe primul loc în lume cu hitul „Dame Un Grrr”

Fantomel și Kate Linn, pe primul loc în lume cu hitul „Dame Un Grrr”

Fantomel și Kate Linn, pe primul loc în lume cu hitul „Dame Un Grrr”
Simte ritmul, trăiește vibe-ul – Renata aduce din Moldova single-ul „Bum Bum”

Simte ritmul, trăiește vibe-ul – Renata aduce din Moldova single-ul „Bum Bum”

Simte ritmul, trăiește vibe-ul – Renata aduce din Moldova single-ul „Bum Bum”
Cabron, Cristi Minculescu și Puya au lansat „CONTRA TIMP” – un videoclip despre ce nu trebuie uitat

Cabron, Cristi Minculescu și Puya au lansat „CONTRA TIMP” – un videoclip despre ce nu trebuie uitat

Cabron, Cristi Minculescu și Puya au lansat „CONTRA TIMP” – un videoclip despre ce nu trebuie uitat