Aplicație pentru plata facturilor la energie

Articol de Mihai Cojocaru, 21 August 2025, 07:58
Aplicaţia informatică EPIDS, destinată acordării voucherelor pentru plata facturilor la energie, este accesibilă începând de miercuri, anunţă Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS).
Persoanele eligibile pentru sprijinul financiar pot depune cereri online la adresa: https://epids.mmuncii.ro. Aplicaţia a fost dezvoltată de STS, conform cerinţelor operaţionale stabilite de Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială şi aprobate de Ministerul Muncii şi Ministerul Energiei.
Echipa STS a realizat dezvoltarea software, interconectarea cu bazele de date necesare, testarea de performanţă şi de securitate cibernetică, precum şi implementarea măsurilor de protecţie a datelor pentru funcţionarea în condiţii de siguranţă a platformei.
Aplicaţia este disponibilă online, sub forma unei platforme web, care poate fi accesată de pe orice dispozitiv cu browser - calculator, laptop, smartphone sau tabletă - fără a necesita instalare software pe dispozitiv.
Începând de miercuri, 20 august 2025, cererile pot fi transmise online direct de către titular sau de o persoană desemnată de acesta.
EPIDS permite depunerea cererilor de obţinere a voucherelor pentru energie, procesul fiind complet automatizat: verificarea, validarea şi stabilirea beneficiarilor se realizează prin interogarea bazelor de date puse la dispoziţie de autorităţile prevăzute în Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 35/ 2025. STS nu validează şi nu stabileşte criterii de eligibilitate.
Sprijinul financiar nu depinde de emiterea unui tichet tipărit: datele beneficiarilor sunt preluate automat din aplicaţia EPIDS în sistemul electronic de plată a facturilor al Poştei Române, asigurându-se astfel un flux simplu şi rapid de acordare şi utilizare a voucherelor. Cererile de voucher în platformă se realizează o singură dată, iar stabilirea eligibilităţii se realizează automat pentru fiecare lună.
Pentru suport suplimentar, a fost operaţionalizat un call center - 0219309 - unde utilizatorii care întâmpină dificultăţi pot primi asistenţă din partea Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială.
De asemenea, problemele pot fi semnalate prin adresa de e-mail dedicată sprijinenergie@mmanpis.ro, iar solicitările primite sunt preluate automat într-un sistem de tip ticketing şi sunt transmise direct la echipele de implementare, asigurând rezolvarea, în condiţii rezonabile de timp, a tuturor dificultăţilor întâmpinate.