ACUM:
0.00
Transilvania by night

Arhivă : Știri din Brașov Înapoi

În 14 septembrie va începe școala. În ce scenariu va fi Brașovul, vom vedea după 7 septembrie

Publicat: miercuri, 19 August 2020 , ora 14.35
Sursa foto arhivă
Sursa foto arhivă

În 14 septembrie va începe școala, dau asigurări cei din sistemul educațional. În ce mod, însă, urmează se se stabilească în 7 septembrie, potrivit purtătorului de cuvânt al Inspectoratului Școlar Județean Brașov, Valentin Bucur.


„Inspectoratele școlare vor solicita DSP-ului situația epidemiologică la momentul respectiv și, în funcție de numărul de îmbolnăviri la acel moment, fiecare unitate școlară își va adapta scenariul de începere la scenariul din comunitatea respectivă. Aceste scenarii le vor înainta către Inspectoratul Școlar care le centralizează și care, împreună cu DSP-ul și cu Comitetul Județean pentru Situații de Urgență, vor lua decizii pentru fiecare școală privind scenariul începerii activității”, a spus Valentin Bucur.



Sunt 3 scenarii propuse de Ministerul Educației: primul cu prezență fizică 100%, al doilea – hibrid, cu prezență fizică și online, prin rotație, exceptând ciclurile preșcolar, primar și clasele terminale, iar al treilea – 100% online. Cei de la IȘJ spun că întrebați fiind, acum, directorii, despre scenariul pe care îl văd posibil și l-ar dori, 85% au optat pentru scenariul 1 și o singură școală din județ ar opta pentru scenariul 3. În paralel, Inspectoratul a cerut școlilor să se pregătească pentru cel mai nefavorabil scenariu pentru ei, respectiv scenariul 2, în care o parte din clasă vine la școală și cealaltă face orele online, apoi schimbă. Astfel, IȘJ-ul a solicitat ca fiecare director să își facă necesarul de norme didactice și spații suplimentare pe care le prevăd.


Practic, normele acestea în plus ar apărea în situația în care în anumite clase numărul de elevi depășește capacitatea pe care o prevede, la momentul acesta, ordinul Ministerului privind distanțarea fizică în spațiile școlare. Dau un exemplu: dacă într-o clasă de elevi există 30 de elevi, iar în sala de clasă nu poate fi asigurată distanțarea la 1–1,5 metri, atunci acea clasă va trebui scindată, astfel încât din 2-3-4 clase să se mai constituie încă 1-2-3 în plus, astfel încât să poată fi asigurată această distanțare fizică”, a adăugat Valentin Bucur.

În scenariul 2, ar mai fi în plus 1600 de clase, formate din segmentarea claselor supraaglomerate. Cât despre norme, în plus ar fi peste 2000. Cei de la Inspectorat spun că cea mai mare parte ar putea fi rezolvată prin plata cu ora a profesorilor existenți. Asta pentru că, practic, profesorul va preda unei jumătați de clasă față în față, dar va preda aceeași lecție și celor care vor fi în online. Dacă este nevoie de profesori în plus, ar putea fi oganizate concursuri de angajare. Și pentru angajare suplimentară, și pentru plata suplimentară a profesorilor, este nevoie de o Hotărâre de Guvern.

Problema spațiilor suplimentare din acest scenariu ar putea fi și ea rezolvată, în mare parte, de programul în schimburi. În județ, dacă e nevoie, ar putea fi puse la dispoziție doar puțin peste 70 de spații suplimentare pentru predare. Asta și pentru că aceste spații trebuie să îndeplinească anumite condiții.

Adina Chirvasă